Przedsiębiorstwo Inter Group od blisko dwóch dekad oferuje usługi napraw okrętowych i remontów sekcji statków we wszystkich portach świata. Jako firma podejmująca założenia norm bezpieczeństwa zgodnie z wymogami towarzystw klasyfikacyjnych, realizujemy zamówienia dostawy i instalacji urządzeń okrętowych, prace związane z kompleksowymi naprawami kadłubów, naprawami maszynowni oraz napraw i konserwacji systemów, od których zależy jakość oraz bezpieczeństwo żeglugi i transportu morskiego.
Posiadamy doskonałe zaplecze logistyczne i magazynowe, dzięki czemu jesteśmy w stanie dostarczać i montować niezbędne do prac remontowych i konserwacyjnych komponenty techniczne i eksploatacyjne na potrzeby jednostek w portach i stoczniach.
Co nas wyróżnia?
Wachlarz świadczonych usług stale się powiększa, pozostajemy na bieżąco zarówno z nowelizacjami przepisów jak i właściwym przemysłowi morskiemu postępem technologicznym. Nasze stanowisko firmowe można znaleźć na prestiżowych targach morskich w Polsce i Europie, nasi specjaliści legitymują się homologacjami i certyfikatami do wykonywania wszystkich związanych z serwisowaniem jednostek morskich prac
Cieszmy się renomą profesjonalnego przedsiębiorstwa zaangażowanego w realizowane przedsięwzięcia zarówno wśród armatorów, stoczni, producentów urządzeń okrętowych (w tym silników) oraz firm zajmujących się budową i remontami statków. Jedną z tajemnic naszych sukcesów jest wieloletnie doświadczenie w zaopatrzeniu technicznym, pracach naprawczych i konserwatorskich, a także inspekcjach.
Profesjonaliści w branży
W przypadku niewielkich awarii na morzu, drobne naprawy i prace konserwacyjne przeprowadzają wykwalifikowane załogi statków. Jednak przy gruntownych remontach, wymianie wyposażenia, poważnych naprawach, albo pracach związanych z certyfikacjami, konieczna jest interwencja profesjonalistów - biegłych w identyfikacji uszkodzeń i diagnostyce oraz oczywiście w przepisach prawa morskiego i normach bezpieczeństwa.
Dlaczego? Decyzje o naprawach nie zawsze są bezsporne, choć bezpieczeństwo jest podstawowym priorytetem, natomiast diagnostyka niemal zawsze oznacza koszty. Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu armatorzy unikają nadwyrężania budżetu włączaniem zbędnych przedsięwzięć do prac remontowych i konserwacyjnych. Dodatkowe zmniejszenie kosztów to umiejętność doboru właściwych technologii. Co ważne - wszystkie prace są prowadzone i raportowane zgodnie z wymaganiami Towarzystw Klasyfikacyjnych.
Gwarancja bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo transportu morskiego ma ścisły związek z nadzorem towarzystw klasyfikacyjnych i związanymi z tym wymaganiami. Towarzystwa Klasyfikacyjne są wyspecjalizowanymi organizacjami o zasięgu globalnym – najbardziej znane to między innymi Det Norske Veritas, lub Lloyd's Register of Shipping.
Działalność towarzystw to przede wszystkim dziedzina rzeczoznawstwa, czyli klasyfikacja jednostek pływających według klas i kategorii. Autoryzowani przedstawiciele towarzystw – rzeczoznawcy, inspektorzy i inżynierowie - działają we wszystkich portach świata.
Nadzór towarzystwa klasyfikacyjnego zaczyna się podczas powstawania danej jednostki i obejmuje zatwierdzenie dokumentacji oraz przeglądy zasadnicze, czyli całościową rewizję konstrukcji statku i jego wyposażenia. W przypadku już istniejących statków, nadzór wymaga przeglądów konwencyjnych i klasyfikujących. W tym właśnie momencie pojawia się konieczność współpracy z przedsiębiorstwem takim jak Inter Group.
Od czego zacząć?
Zaczyna się od nadzoru poprawnego działania poszczególnych instalacji okrętowych i monitoringu sprawności ich współdziałania. Sporo uwagi poświęca się poprawności rozmieszczenia i zamocowania ładunków, co ma ścisły związek z wyważeniem jednostki na falach - dużą rolę odgrywa drobiazgowe sprawdzenie stabilności mocowań pod kątem obecności rdzy i podatności na chwiejność.
W dalszej kolejności monitoringowi, naprawom i pracom konserwacyjnym podlegać będzie sprawność układów hydraulicznych, gdzie trzeba wziąć pod uwagę, że obsługują one nie tylko doprowadzenia wody, lecz również sterowanie urządzeniami takimi jak wciągarki i windy. Obok sprawdzania szczelności instalacji przy pomocy specjalistycznego sprzętu nasi inżynierowie przeprowadzają również testy ciśnieniowe.
Elektryka i mechanika
Osobną dziedziną są prace elektryczne, czyli sprawdzanie poszczególnych modułów działających na statku instalacji przy pomocy zaawansowanych urządzeń pomiarowych, pozwalające znaleźć lub wykluczyć awarie rzutujące na działanie systemów alarmowych, oświetlenia, czy urządzeń pomocniczych. Analogicznie sprawdza się systemy alarmowe, turbosprężarki, klimatyzację i system chłodniczy.
Zajmujemy się również sercem statku jakim jest maszynownia, gdzie pracuje silnik jednostki i systemy odpowiedzialne za sterowanie. Wszystkie przekładnie, tłoki, koła zębate i cylindry wymagają odpowiedniej pielęgnacji i kontroli. Poza dopasowaniem części, kompresją i smarowaniem może się okazać, że silnik wymaga wymiany podzespołów.